אדגר אלן פו המאסטר שמאחורי המשחק האינטלקטואלי של חידות
האיש שהפך חידות למשחק אינטלקטואליאדגר אלן פו, אמן הספרות הגותית, היה גם גאון בנושא חידות. יצירותיו העמומות והמרתקות הובילו אותו לחקור את האפשרויות האינסופיות של פתירת חידות.פו טען שפתירת חידות מחזקת את התפקודים הקוגניטיביים, משפרת את יכולות החשיבה ומעודדת יצירתיות. הוא האמין ש"חידות הן עוד דרך לחקור את המורכבות של השפה האנושית".ב-1845, פו פרסם "מכתב הגנוב", סיפור בלשי שכלל חידה מורכבת. הסיפור הציג בפני הקוראים מתחם נעול ושרשרת של רמזים קשים. הקורא נאלץ לחשוב ביקורתית, להשוות מידע ולפרש סמלים כדי לפתור את החידה."מכתב הגנוב" הפך ליצירת מופת בתחום הספרות הבלשית והניח את היסוד לז'אנר פתירת החידות המודרני. פו הראה כיצד חידות יכולות להיות כלי חזק להעשרת המוח ולבחינת גבולות האינטלקט האנושי.השפעתו של פו על עולם החידות נמשכת עד היום. חברות משחקים משתמשות בחידות כדי ליצור אתגרים מנטליים, ותוכניות טלוויזיה בנויות סביב הקונספט של פתרון חידות. מורשתו של פו מהווה תזכורת לכך שחידות הן יותר מאשר רק משחקים; הן כלי רב עוצמה לאימון המוח, להצית את הדמיון ולעורר השראה לחשיבה ביקורתית.אז בפעם הבאה שאתה מוצא את עצמך מתמודד עם חידה מאתגרת, זכור את המילים של אדגר אלן פו: "גודלה של ההנאה או הערך של התרגיל המתבקש תלוי ביחס הישר למידת ההצלחה המושגת או לפחות למידת המאמץ הנפרש".