אלפרד היצ'קוק הפסיכולוג החבוי מאחורי המאסטר של המתח
אלפרד היצ'קוק: מאסטר המתח בפסיכולוגיה של הקהלאלפרד היצ'קוק, אב המתח בקולנוע, הבין את הפסיכולוגיה של הקהל בצורה יוצאת דופן. בסרטיו, הוא יצר אפקט היצ'קוק המפורסם: תחושת חרדה ודאגה עמוקה, שעוררה את צופי הקולנוע עד עמקי נפשם.היצ'קוק הבין שהאפשרות של איום מרחפת היא לעתים קרובות מטלטלת יותר מהאימה המגולמת עצמה. הוא יצר מתח על ידי רמזים חזותיים וסאונד, מה שמילא את הקהל בהמתנה דרוכה למה שעתיד להתרחש.בסרטו "פסיכו" (1960), למשל, הוא השתמש במקלחת המפורסמת כדי ליצור תחושת אימה בלתי נשכחת. הצליל הצורם של הסכינים החדות, בתוספת צילום הקלוז-אפים של הפנים המושחתות של הרוצח, גרמו לצופים לחוות את האימה ממש במעמקי נשמתם.היצ'קוק הבין גם את הפסיכולוגיה של הלא מודע. הוא השתמש במוטיבים כפולים בסרטיו כדי לרמוז על הרצונות הפנימיים והתשוקות הנסתרות של הדמויות. ב"חלון אחורי" (1954), הצופה הופך לצופה פאסיבי באירועי רצח, מה שמשקף את הצורך האנושי האפל בלהתבונן בסבלם של אחרים.על ידי נגיעה עמוקה בפסיכולוגיה של הקהל, היצ'קוק יצר חוויית צפייה מרגשת ובלתי נשכחת. סרטיו ממשיכים להשפיע ולרתק דורות של צופי קולנוע, מה שהופך אותו למאסטר מוחלט של המתח וחדירת תודעת הקהל.