המסע של אדגר אלן פו אל מעמקי חידות החיים והמוות
אדגר אלן פו: חידות החיים ומוותאדגר אלן פו, אמן המסתורין והמקאברי, בילה את חייו בפתרון החידות הגדולות של הקיום: החיים והמוות. חידות אלו נמצאו במרכז יצירותיו, כמו "הציפור השחורה", "חבית האמונטילדו" ו"הנפילה לבית אشر".בעבודותיו של פו, המוות הוא נוכחות מתמדת ובלתי נמנעת. דמויותיו נרדפות על ידי דימויים של שקיעה, ריקבון ואימה. ב"הנפילה לבית אשר", למשל, הטירה הנטושה מסמלת את המוות המתקרב של משפחת אשר.עם זאת, פו לא ראה במוות רק תום אלא גם סוד גדול. ב"ציפור השחורה", העורב המסתורי מהווה סמל לחוסר הוודאות והיסוד האניגמטי של החיים. הציפור מסרבת להשיב על השאלה "לעולם עוד לא תחזור?", ומותירה את הקורא להתמודד עם התעלומה.פו השתמש בחידות גם כדי לחקור את טבע האדם. בחבית האמונטילדו", מר מונטresor נקם את העלבון שספג מהרוזן פורטונאטו בכליאת האיש במרתף ותו לא. החביתה היא ייצוג מטאפורי של מצבם הפסיכולוגי של השניים: פורטונאטו הוא שיכור חסר אונים, ואילו מונטresor הוא מניפולטור ערמומי.היחס של פו לחידות היה מורכב. הוא היה מוקסם מהמסתורין שבהן, אך גם מוטרד מהאפשרות שלא ניתן לפתור אותן. סיפורים רבים שלו נגמרים בסימן שאלה או רמז לחוסר ודאות.במילים של פו עצמו: "החיים אינם אלא חידות ממוצא גס... והמוות – הפתרון." בחידותיו ובסיפוריו, פו הזכיר לנו את האופי החמקמק והבלתי ניתן לצמצום של החוויה האנושית. עבודותיו ממשיכות לעורר ולרתק אותנו עד היום, ומזכירות לנו שהחיים והמוות הם מסתורין אין-סופיים שממשיכים להעסיק את הנפש האנושית.